2016年6月15日水曜日

World Blood Donor Day(世界献血者デー)

6月14日は「世界献血者デー」でした。
ということで、私も久々に日本赤十字社の東京新宿東口の献血ルームに行って来ました。
Every year on 14 June is World Blood Donor Day and I went to blood donation room of Japanese Red Cross Society in Shinjuku East Exit,Tokyo,Japan.

世界献血者デーは、ABO式血液型の発見者で、ノーベル賞を受賞した科学者、カール・ラントシュタイナーの誕生日である6月14日に行われています。
今年(2016年)の6月14日のGoogle Doodlesもカール・ラントシュタイナーを記念したものになっていましたね。
World Blood Donor Day is celebrated every year on the day of birthday anniversary of Kari Landsteiner,a biologist who won the Novel Prize for discover of the ABO blood group system.
Google Doodles of July 14,2016 was the logo of Kari Landsteiner.


献血センターでは受付を済ますと、まず飲み物を2杯飲むように言われました。
最近は、献血での体調不良を防ぐために、水分補給を頻繁に行うことを推奨しているようです。
献血はテレビを見ながら10分ほどで終わりました。
最近の献血センターは快適ですね。
I drank two cups of free drink before donating blood in blood donation room.
Blood donation room is recommending to hydrate ourselves well to prevent poor physical condition recently.
It was only 10 minutes to finish my blood donation seeing TV.
Recently,it is easy to donate blood in blood donation room.


にほんブログ村 ライフスタイルブログ クリエイティブライフへ
にほんブログ村


人気ブログランキングへ