2013年12月29日日曜日

Crowdfunding and Sanriku Oysters

クラウドファンディングという言葉をご存知でしょうか。
不特定多数の人(クラウド)からインターネット経由で資金調達(ファンディング)を行う手法のことを言います。
そう言うと、真っ先に思い浮かぶのはボランティア活動ですが、海外では政治家の政治資金の調達や、ベンチャー企業やミュージシャン、映画制作会社の資金調達にも利用されているようです。
Do you know "crowdfunding"?
It's the collective effort of individuals who network and pool their money via internet.
Crowdfunding is used in support of a wide variety activates,including volunteer activities,startup company funding,support of artiest,and motion picture promotion.

さてそんなクラウドファンディング、日本でも少しずつ一般的になってきていますが、今回、東日本大震災からの復興を目指す三陸牡蠣を支援するクラウドファンディングを見つけたので応募してみました。
And then croudfunding become be known in Japan,and I find crowdfunding that support Sanriku Oysters recovering from the Great East Japan Earthquake.
















主催されているのは「三陸牡蠣復興支援プロジェクト」を推進されてきた斎藤浩昭さん(株式会社アイリンク社長)です。
趣旨は東日本大震災で失われた三陸牡蠣の販路を取り戻し、かつ新しい販路も獲得する為に、全国の牡蠣料理店やスーパー等の鮮魚コーナーに三陸牡蠣のノボリを立てようと言うものです。
クラウドファンディングには主に「寄付型」、「投資型」、「購入型」の3種類がありますが、このプロジェクトは3,000円、10,000円、30,000円、100,000円の4種類の出資金額に応じて三陸牡蠣産地ツアーや三陸牡蠣をもらうことができる「購入型」のクラウドファンディングになっています。
(応募は2014年1月26日まで。応募できるのは日本在住の方となります。)
This crowdfunding is organized by Mr.Hiroaki Saito who promotes "The Save Sanriku Oysters Project".This crowdfunding's purpose is making banners of Sanriku Oysters and set up these banners in front of Oysters restaurants and supermarket's fish corner, and will extend the market for Oysters.
If we invest in this crowdfunding,we can get Sanriku Oysters etc.
(The application deadline is Jan.26,2014. An applicant must have residence in Japan.)




















また、集金に利用されているREADYFOR?は日本初のクラウドファンディングサービスで、これまで社会起業家の資金調達に数々の実績を残してきています。
クラウドファンディングと社会起業家が起こす新しいビジネスの形に注目していきたいです。
This crowdfunding is using READYFOR?,a first crowdfunding platform in Japan,and it delivered social entrepreneurship's funding results so far.
I am watching new business style that crowdfunding and social entrepreneurship make.


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