2015年9月28日月曜日

Sports Shoes

先日テニスでご一緒した方がいらっしゃるART SPORTS渋谷店で、私に合ったテニスシューズを選んで頂きました。
I asked my tennis friend(he is also a tennis expert  of ART SPORTS Shibuya) to choose tennis shoes fit me.

まず私の足のサイズを測って頂いたところ、左足がレングス23.5cm、ウィズD、右足がレングス23cm、ウィズEで自分が考えていたより足が小さかったことが分かりました。
その上で、横がしっかりホールドされていて、足指に若干余裕があるシューズを探した結果、asicsのLADY GEL-RESOLUTION 6をチョイスしました。
At first he does a survey of my foot size and I knew my left foot length is 23.5cm and my right foot length is 23.0cm and my foot size is smaller than I thought.And we looked for shoes that hold the side of my foot and toes are somewhat loosely and we chose asics LADY GEL-RESOLUTION 6 24.5cm. 
これまで使用していたシューズより足がしっかりホールドされていて、機動力が上がる気がします。
スポーツ用のシューズはプロのアドバイスを得て選んだ方がいいですね。(^o^)
I think this shoes hold my foot harder than my shoes that I had before and I can move quickly around tennis court.
It is the best to have a expert choose the sports shoes.

にほんブログ村 ライフスタイルブログ クリエイティブライフへ
にほんブログ村

クリエイティブライフ ブログランキングへ

0 件のコメント:

コメントを投稿