起業を考えている方の中には自分独自のドメインを取得して、メールアドレスに使用したいと考えている方もいらっしゃると思います。
今回は自分独自のドメインを取得して、Microsoft Office 365で独自ドメインのメールアドレスが使用できるように設定する方法をご紹介します。
If you are thinking to launch a new business,you may want to use email address on your own domain name. I introduce how to set your own domain name to your email address on Microsoft Office 365.
まずはドメイン名を提供している会社から自分独自のドメインを取得します。
私の場合はインターリンク社を利用しました。
ドメインの使用料金は1年あたり¥6,000から¥3,000ぐらいです。
First of all,you get your own domain name from domain sales company.
I got my own domain name from Interlink,co. Ltd.,a Japanese Internet company.
The fee of domain name per year is between about 6000 yen and 3000 yen.
無事ドメイン名が取得できたら、Office 365で独自ドメイン名が使用できる様に設定します。
After getting your own domain name,you edit your email address's settings to use your own domain name on Office 365.
まずOffice 365がドメイン名の名前解決ができるようにDNS ZONE設定を行います。
Office365の画面で指定されたTXTレコード、もしくはMXレコードを設定します。
各ドメイン提供会社ごとに設定方法が提供されていますので、それに従って設定します。
インターリンクではWEBのドメイン設定画面の「ZONE設定」から行います。
You edit DNS Zone settings for name resolving on Office 365.You add TXT record or MX record given by Office 365 on domain sales company's setting web site.
この設定が成功すれば、Office365から独自ドメインが参照できるようになります。
After success to set DNS Zone Settings,your own domain name can be referenced by Office 365.
最後にOffice 365のDNSサーバーを参照するように設定します。
これも各ドメイン提供会社ごとにDNSサーバーの設定画面が提供されていますので、そこで以下のサーバー名を登録します。
At last you add domain name server's name given by Office 365 on domain sales comany's web site.
Office 365 usually give below server's name.
ns1.bdm.microsoftonline.com
ns2.bdm.microsoftonline.com
ns3.bdm.microsoftonline.com
ns4.bdm.microsoftonline.com
この設定が終わると、独自ドメインを持つメールアドレスがOffice 365で使用できる様になります。
After domain name server's settings you can use your own domain name's email address on Office 365.
にほんブログ村
0 件のコメント:
コメントを投稿