先日、Microsoft Office 365 Small Business Premiumを契約しました。
Small Businessは25名以下まで契約できるEditionで、PremiumはOfficeのWEB Appに加えて、インストール版のOfficeも使用できるサービスです。
I contracted Microsoft Office 365 Small Business Premium.
Office 365 Small Business Premium is provided for small company with less than 25 employees and it provides both Office Web App and the latest version of Office applications.
一番うれしいのは1ライセンスで最大5台のPCまでOfficeをインストール可能なことです。
しかもWindows版だけでなく、Mac版もあります。
The happiest thing is that we can install Office applications on up to 5 Windows PCs or Macs.
2014年3月9日現在ではWindows向けにはOffice 2013が提供されています。
Word、Excel、PowerPoint、OneNote、Access、Publisher、Outlook、Lync、InfoPathが使用できます。
The latest version of Office applications are Office 2013 for Windows including Word,Excel,PowerPoint,OneNote,Access,Publisher,Outlook,Lync and InfoPath.
Mac向けにはOffice 2011が提供されています。
Word、Excel、PowerPoint、Outlookが使用できます。
The latest version of Office applications for Mac are Office 2011 for Mac including Word,Excel,PowerPoint and Outlook.
もちろん今後、新しいバージョンのOfficeがリリースされた場合、アップデートすることが可能です。
また作成したドキュメントはOne Drive(Sky Drive)で共有し、iPhone/iPad、Android上ではOffice Web Appで見ることが可能です。
これだけ付いて月々の費用は¥1,250ですから、私の様にWindows PCとMac PCの両方を持っているユーザーは通常のOfficeを購入するより明らかにお得だと思います。
If the new version of Office will release,Microsoft will provide the new version of Office on Office 365 immediately.
We can share our office documents on One Drive(Sky Drive) and we can see it at Office Web App on our iPhone or iPad or Android.
I think Office 365 is reasonable for users that have both Windows PC and Mac.
また以下の様なサービスもついてきます。
Office 365 provides these online services.
・電子メールアドレス(Email Address)
企業名.onmicrosoft.comというドメインが提供されます。
DNSの登録が可能であれば、完全な自社ドメインに置き換えることも可能です。
・予定表や各メンバーの連絡先の管理(Calendars and Team sites)
・一般向けWEBサイト(Public Web site)
大企業はもちろんですが、SOHOユーザーにとっても非常に魅力的なサービスだと思います。
I think Office 365 is very attractive service for not only big companies but also SOHO Users.
にほんブログ村
0 件のコメント:
コメントを投稿